Eilen olin siis koulussa.

Suorakulman puoleisten sivujen neliöiden summa on sama kuin pitkän sivun (hypotenuusa) neliö. Tätä mä en siis oppinut ja kaikki muukin meni ihan pieleen!

Se mun ope, jonka nimi on Isa ja josta tykkään ihan hirveesti yleensä, oli jo odottamassa, kun me tultiin  mun autolla (mun mamma ajaa sitä, kun en yllä polkimille, paitsi jos menen lattialle ja sitten taas en näe muita koiria ulkona, mikä on tärkeää). Tavallisesti leikitään jotain ja saan suukotellakin sitä opea, mutta tällä kertaa sen taskusta alkoi kuulua surinaa. Siis surinaa, ihan kuin jos ihmiset pesee hampaitaan semmoisella koneella. Sitä se ei kuitenkaan voinut olla, kun me ei oltu vessassa eikä kylpyhuoneessa. Että mua inhotti, mutta se vaan surisi. Yritin päästä siihen taskuun käsiksi, josta se surina tuli, mutten päässyt. Olisin lopettanut sen surisemisen siihen paikkaan!

Sitten joteskin ajattelin, että jos en hypikään sitä taskua kohti, niin voisin saada sen surinan loppumaan ja VOT! sehän toimi! Kokeilin uudestaan, kun se surina alkoi ja taas - ääni loppui!

Ei tämä vielä mitään ollut, mutta autostani kaivettiin semmonen kone, jolla se Ukko meidän huushollista yleensä ruuvaa jotain ruuveja tai poraa reikiä. Se on VK 1 (Vihattava Kohde nro 1) ja olen päättänyt tappaa sen keinolla millä hyvänsä.  Meni melkein puoli tuntia ennenkuin sain sen Kauhean Äänen loppumaan. Ihme kyllä, se loppui aina, kun istuin tai annoin häntäni mennä ihan rennoksi. Tällä tavalla se Isa pysyi suht' rauhallisena eikä sitten enää käyttänyt sitä. Eli ihminenkin rauhoittuu, kun sille vaan näyttää mallia. Enää se VK ei ole IHAN niin VK kuin se oli.

Olin ihan poikki sen jälkeen ja ajattelin vain ruokaa ja sitä, että pian pääsee nukkumaan.

Jälkeenpäin kun mua ajeltiin kotiin tuli parsoninaivoihini (jotka on tosi terävät) semmoinen ajatus, että mua on liritetty tässä jutussa. Ihmiset naureskeli ja oli ihan selvästi tyytyväisiä. Ehkä sen takia, että olin saanut ne vähän rauhoittumaan ja sammuttamaan ne kamalat vehkeet.

Laitan tähän vielä yhden kuvan sieltä koulusta. Olen siinä autoni kanssa.

1558719.jpg