Aamupäivällä meitsit napattiin autoon ja vietiin mummolaan. Siellä oli ihan sikakuuma ja mua otti päähän olla tukalassa talossa. Sit Jukka-eno ja mamsku lähti käveleen rantsulle päin - jippiiiiii, uimaan! Mä menin kuin raketti edeltä ja tietty taho toikkaroi perässä, minkä pääsi. Polku oli umpeenkasvanut, mutta ei me sitä tiettyy tahoo sinne sentää hukattu. Jostain sen hassu pää aina pulpahti esiin.

Syöksyin heti veteen ja aloin lutraan. Pahuksen ihmiset vaan krampinomaisesti heittävät tarvitsemiaan keppejä veteen ja mun aika tuhraantuu niitten hakemisessa. No, saanpahan ainakin uida.

P7014705.jpg

Pikkuveikka juoksi veteen ja pelästy ekaks, kun sen pienenpieni pippelikin joutui veteen. Kääk, pitääks mun kastaa kokonaan? Sen selkäkin meni köyryyn, kun se yritti nostaa tiettyjä vatsanalusosiaan vedestä!

P7014706.jpg

Kun se hokas, että mä polskutan kaukana ulapalla (no, ainaski 10 m:n päässä), se rohkaisi mielensä ja käveli veteen. Sir, olemmeko tavanneet? Ojennan tassuni ja pahoittelen sen olevan hieman märkä. Se johtunee tämänhetkisisistä olosuhteista, jotka ovat kosteat kuin esi-isieni kesien oli tapana olla in good, old England".

P7014708.jpg

Sitten se lähti porhaltaan mua kohti ja kun jalat ei enää riittäneet pohjaan, niin jopa; siinä poika ui. Tohelo mamsku vaan ei saanut kunnon kuvia, kun Waldo koko ajan ui sitä kohti ja oli aina liian lähellä.  

P7014713.JPG

Se uimakoulu oli siinä; arvosana täyskymppi! Hyvä ope oli. Minä nimittäin. Vähän ravisteltiin rannalla ja lähettiin meneen pois.

P7014715.jpg

Eiku kotiin lepäämään ja odottaan seuraavaa seikkalua, joka pian tulikin. Mun vanhat tutut Satavasta pörhälsi tänne. Kivakivakiva, paitsi ihan kamalaa! Vain Waldo pääsi mukaan ja mä itkin ylhäällä katkerii kyynelii! Mami sano, että Waltsunki pitää saada olla oma ittensä ja tutustuu vieraisiin omilla ehdoillaan. Oisin mä sen antanut, mut hyvä on. Lopulta mutkin haettiin pihalle, kun ne mun kaverit vaatimalla vaati. Mä näytinkin heti Waldolle mun purukalustoo, muttei se ollu mitenkään vaikuttunu. Senku irvisteli takasi ja väänteli nassuaan.

P7014732.jpg

Sit me pistettiin pystyyn suukko-suukko-kisat. Kumpi ehtii antaa enemmän suukkoja kamuille, oli kilpailun aihe. Waldo oli aika hyvä, mutta eihän ammattilaiselle kukaan pärjää! Se on vakta.

P7014737.jpg

P7014741.jpg

Tästä taidonnäytteestä meni Waldonkin suu muikeeks - oho, noinko se menee!

P7014745.jpg

Hoiteli Laurinkin siinä samalla.

P7014738.JPG

Tässä kuvassa on aika monta lasta, muttei mami suostunu mulle niitä kaikkii laskeen. Saa jokanen tehä ite tämän kalkkulaation.

Satava, Hähäheikkilä kiittää!