Tänään mamsku lallatteli ja laitteli kaikkee hyvää tarjottimelle ja mä luulin, et me mennään piknikille jonnekki. Katin kontit, mitään menty.

Meille tuli Muumimamma joku pieni pörröinen otus kainalossaan. Mä pelästyin ihan hirveesti, että se viä meiän Waltterin mennessään ja nostin semmosen rähäkän, että yht'äkkiä mä löysin itteni yksin mamskun ja papsun makkarista. Yliepistä.

Mut nyt nää pari kuvaa on tässä. Saa mamsku tekstittää, mä en haluu puuttuu tähän asiaan millään tavalla. Mä veikkaan, että Kinon, Legon, Nemon ja Solon plokiin  tulee kans kuvii.

Keskustelu käydään Skoonen murteella - tää on käännös.

"Moi, ans ku mä haistan Sua, oot jotenkin tutun olonen; ai pahus, taidat olla lähisukulainen"

P6244444.JPG

"Joo, mennään tonne kuapalle, pistetään päät samaan kuoppaan, niin mä haistan sua kans. Voidaan samalla vähän kaivaa sitä kuappaa isommaks"

P%C3%A4%C3%A4t.jpg

Apua, mä oon ihan likanen! Nyt mamma pesee mut ja se on Waltsukka sun syy!

P6244460.JPG

"Kuule Solo, ihan meiän kesken - mä oisin enemmän hualissani tosta tuoksusta, joka tulee kainalostas!"

Kainalo.jpg

"Veliseni, mä sanon tän sulle vaan kerran; annas olla tollaste tsoukkien. Muista, kumpi on isompi!"

Joke.jpg

Että tämmönen visiitti tänään. Kyllä riapo, etten tajunnu sen Solon olevan Waltsun syrra - ei sitä kukaan ois siis kaapannu. Meni hyvät piknikitki sivu suun. Jurppii.