Muuli tarkoittaa lajiristeymää, jossa papsukka on aasiori ja mamsku hevostamma. Jos taas mamsku on aasi ja papsukka hevonen, on jälkeläinen muuliaasi.

1238697367_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mun mamsku käy ihan kuumana, kun mulla on uusi, omasta mielestäni hyvinkin palkitseva tapa toimia, kun ollaan kävelyllä.

Mä nimittäin jämähdän noin parin minuutin eli palttiarallaa 20 m:n välein paikalleni kuin itsepäinen muuli enkä lähde vetämälläkään mihinkään, vaan laitan jalat haralleen ja pistän hanttiin, minkä voin. Sitten mami maanittelee, sanoo hei-hei, jää tähän sitten jne. Eikä se hömelö meinannut millään hoksata mistä moinen johtuu.

No, minä käyn nimittäin myös ipsukan kanssa kävelyllä ja sillä pojalla onkin nakinpalat vähän toista luokkaa kuin ne muruset, joilla mami yrittää saada mua totteleen. Ne ei meinaan täytä edes hampaankoloa, saati sitten vattaa. Mami pahus alkoi selvittää, että missä tilanteessa sitä palkkaa tulee, kun oon papsun kanssa liikkeellä. Tietenkin aina, kun mä pysähdyn, se kehuu mua, riisuu hanskat, kaivaa pussukkaa toppatakin taskusta ja jonkin ajan kuluttua sieltä tuleekin upea nakinpala. Mami ei tätä tajua! Näinhän sen kuuluukin mennä, mutta mami ei opi, ei sitten millään.

Nyt se anto mulle muka jonku tehokuurin, kun tehtiin pitkä lenkki. En saanu palkkiota muuta kuin silloin, kun melkein juoksin sen rinnalla. Ei silläkään oo helppoo, kun mä on sentään aika pieni koira ja sen pitää kävellä kovaa selkä kyyryssä ja tunkee nakinmurusta suuhun niin, ettei pysähdystä tapahdu. Ja katso, huomasin, että muuleilu kannattaa ilmeisesti vain herrahenkilöiden seurassa.

Huomenna tehdään kuulemma sama uudelleen ja katsotaan, miten käy. Jos se vielä vaikka oppis palkitsemaan muuleilusta tai muuliaaseilusta - tästä mä nyt en oo vielä ihan varma, kumpaa hypritiä mä edustan.

Muuten oli kivahko päivä - varsinkin, kun sain auttaa mamia vierassängyn petauksessa. Alakuvassa mä autan sitä.

1238697999_img-d41d8cd98f00b204e9800998e