Ei siis mulla oo pelkotiloja, koska olen erikoisparson ja erikoisrohkea. Mamma pelkäs tänään ihan selvästi, kun oltiin uudessa metsässä. Olin siis tosirohkea koira ja tutkin maastoa edeltä, vaikka ihan vähän arvelutti polku, jota en ennen ollut kulkenut!

1646599.jpg

Minun johdollani kuljimme eteenpäin, mutta mammaralle tuli jatkuvasti niitä vihellyskohtauksia ja sitä piti vähän väliä käydä lohduttelemassa.

1646600.jpg

Tulimme sitten yhdelle aukealle, jota mamma sano kesantopelloksi. Olin aina luullut, että kesanto tarkoittaa sitä, että saa olla niinku peipposet pellossa - ei nyt mä sotkeudun näihin kielikuviin! Kuiteski, siellä oli ihanan hajuisia ruohoja, tuuli toi metsästä arvaamattomia tuoksuja ja olin tosi jännittynyt, vaikken pelännyt.

1646598.jpg

Tässä yläpuolen kuvassa mun takaa näkyy polku, jossa oli jonkun isomman eläimen jälkiä. Varmaan elefantin. Tai sitten hirven. Se polku meni ihan suoraan sen pellon poikki, mutta mamma sano että "etsi myyriä". Kiva ettii, kun ei tiedä edes, mikä myyrä on!

1646601.jpg

Päätin viedä mamman autolle, se oli jotenkin niin ahdistuneen oloinen. Pelkäs ehkä, että näen semmosen elefantin tai vaikka hirven ja lähden ajamaan sitä pois enkä tuu vähään aikaan. Juoksin mammalle ja otin sen hihnan toiseen päähän ja vein mun autolle, että vähän rauhottuu ajaessaan.

1646597.jpg

Mentiin vielä siellä Hirvensalossa yhteen paikkaan, jossa oli ihmisiä ja sain olla kaikkien palluteltavana. Kaksjalkaset on joskus tosi viksuja. Ne sano mua kiltiks ja söpöks eli olivat heti tajunneet mun olevan erikoishyvä. Se oli kuulemma joku pupi ja ihmiset joi siellä lientä, joka haisi ihan siltä peltimakkaran ytimeltä. Sen pupin täti toi mulle vettä ja olis halunnut viedä mut kotiinsa mennessään, mut emmä olis kyllä lähtenyt.

Se oli hieno reissu ja sain pitää mammasta hyvää huolta! Nyt meen koisaan, vastuunkanto on raskasta puuhaa.