Kun tää mun emäntä on sitä tasoo, että viikon huippis on metsälenkki, niin tarinat ja kuvat ovat ihan samaa mössöö kaikki. Tulis nyt jo pakkanen, ettei tarviis nyysii niitä sammalikkoja sentti sentiltä. Niinku tääkin kuva; että oli nyysimistä ennenkuin nää mustikat (oliks ne mustikoita??) löyty:

1959622.jpg

En kyllä pariin tuntiin paljon funtsinu mitään sienii, kun oli sellanen tietty tekemisen tarve. Tässä mä teen:

1959630.jpg

Ja tässäkin taidan just tehdä:

1959635.jpg

Miks mun häntä mahto mennä tollee níinku poikki?  Nyt mä muuten myös snaijasin, että maapallo on pyöree kuin parsonin peppu. Tästähän sen näkee torvempikin.

1959656.jpg

Loppujen lopuks mä olin aika poikki!

1959661.jpg

1959663.jpg

Kun sitten pääsin kotiin ansaitulle lepohetkelle, tuli pappara ja sano että eiku pupiin ja taas mentiin kävellen Hirvensaloon asti. Ja siellä oli Rekku. Rekku oli puolivuotias eikä ymmärtänyt meitsistä hölyn pölyy. Jouduin sen kans leikkiin vaikka kuinka kauan. Sitten kun tultiin taas kotiin, niin eikös meidän pihalle tullutkin Peto, joka on viis kuukautta vanha. Sille kyllä annoin ympäri korvia pari kertaa, vaiks se jotenkin olikin symppis. Voi olla, että kun se vanhenee, niin siitä tulee ihan kiva jäbä. Täs on sen kuva, mä siinä vähän mulkoilen sitä, kun se yritti olla kaverii pappastin kaa:

1959676.jpg

Tähän loppuun tulee vielä kaks kuvaa Ruissalosta, jossa me ei tavattu yhtään koiraa eikä ihmistä, ite sain pari vainuu, mutta jätin nekin sitten, kun en oikein tiennyt mitä etsin. Ja mamskulla oli keitettyjä possunpaloja taskussa - se on hyvä syy lopettaa hyväkin ajo.

1959706.jpg

Siinäpä oli joku unohtanut hyvän ämpärin pitkospuiden viereen! Ei me sitä otettu sieltä, kun ajateltiin, että muutkin voivat sitä ihmetellä ja vaikka kuvata. Tässä alla on satumetsäjuttu, jossa mua ei näy. Olen varmaan siinä sadussa jossain muussa duunissa juuri. Vaikka Punahilkkaa pelastamassa tai jotain sankarittarellista tekemässä.

1959718.jpg