Ei voi muuta kuin sanoo, että rohkee on toi meiän mami. Se vei mut tänään Hirppariin ja päästi vapaaks, vaiks mulla on NE, (ulkopaikkakuntalaisille tiadoks - Hirppari on Hirvensalo, joka on iso saari Turussa - siellä on pari kauppaa, pupi, apteekki, Alko sekä muutakin tarpeellista). Se pupi on erityishyvä, kun saan olla siellä melkein terassilla kesäisin. Talvella ne ei päästä ollenkaan koirii sinne, mitä mä en tajuu, mut ei kai mun tarviikaan kaikkee tajuu. Ei meidän mamikaan tajuu sitä, että se on keskellä viikkoo kotona eikä edes palkka juokse. Tyhmää - mistähän munkin raksut ja naksut sitten tulee, jos tämmönen peli jatkuu? No, kyllä mun ihmiset pitää musta huolen. Uskoisin näin. Yks setä Siwan edessä tänään sano, että ekaks tulee elukat, sit katotaan miten muija voi ja tarpeen vaatiessa viedään se lääkärille. Mahtoks se tarkottaa muuten sitä nautanasiaa vai mikä se oiken on, kun päästetään ihminen tai eläin maallisista vaivoistaan?

Sitten siirryttiin meidän pihalle vihaamaan rikkalapiota. Tärkeää puuhaa sekin, joka myös todistaa meidän rekkujen viisauden.

 

Sit mä yht'äkkiä muistin, että munhan pitää pitää huolta myös pääasioista - tällä kertaa kyseessä on alapää.