Mamma pitää meistä päällisin puolin hyvää huolta. Tänään kuiteski hiukka arvelutti, kun me luultiin, että aika pitkän ajomatkan jälkeen meidät on on tuotu Saharaan. Hiekkaa, hiekkaa ja hiekkaa. Sitten vähän vielä hiekkaa. Tässä mä olen Sahrassa. Ainaskin ekaks tuntu siltä. Pikkase alko paniikki iskee.

P7194985.jpg

Mä huikkasin pikkuveikalle, et hei, me ollaan Saharassa - älä tuhlaa voimias! Sit me katottiin vasemmalle ja voi jestan poo! Siellä oli järvi, joka ei ollut kangastus Saharassa vaan ihan supisuomalainen Pyhäjärvi! Että me oltiin ihmeissämme, kun oltiin jo pelätty, että mamilla ei oo vettä mukana, kun mennään Saharaan. Sit mentiin tasatahtiin naukkaileen Pyhäjärven vettä. Mamma naukkaili kans, kun sillä oli luotettava autokuski. Ei kai kuiteskaan järvivettä - en tiä mitä, kun en saanu ees maistaa. Alakuvassa me katotaan, että onks se järvi varmana järvi eikä kangastus.

P7194999.JPG

Swing ball  Mä kysyn vaan, että kui moni teistä on pelannu swing boollii? Waldo on synnynnäinen swingboollari, mikä on allaolevalla kuvalla todistettu.

P7195019.jpg

Se otti oikein kierroksia tästä. Kattelin siinä sitten vaan enkä puuttunut peliin.

P7195015.jpg

Jepulis! Nyt mä sit ajattelin tulla kehiin ja näyttää nuoremmille, miten Swing Ballia pelataan. Se lähti näin:

P7195028.jpg

Siis et ku mä sain sen boollin, niin eiks tää pikkujannu alkanu käyttää epäreiluu meininkii. Yllä se näkyy tämä kansankodin kasvatin reiluus.

Sit me vähän rauhotuttiin. Noin minuutiks apout. Se oli hyvä tauko, jonka aikana sai kerättyy voimii. Tässä alla Waltsukin rauhottuu.

P7195045.JPG

Sitte, jukupliut, mä löysin pallon. Kaikki sano et se on jo rikki, antaa mennä vaan päärssonin suuhun. Ne ei tajunnut et niit palloja oli kaks. Me Waldon kaa tajuttiin ja naurettiin hiljaa.

P7195055.jpg

Siitä ilo irtos. Sit me kaikki naiset plus meiän hömelö mentiin saunaan. Mulla oli hirvee vastuu, kun piti kaikkien kanssa mennä uimaan. Oli vahdittava, ettei ne huku. Hurja duuni tämmöselle koiralle, mutta onneks pikkuveikka oli varalla rannalla.

P7195072.JPG

Saunan jälkeen ihmiset söi ja oli TOSI tyytyväisen olosii. Sit mun likkakaveri Iiris hyppäs puikkoihin ja ajo meiät kotiin. Se on hieno likka! Tässä mä heittelen viimeisiä katseita siihen kauniiseen ympäristöön.

P7195084.jpg

Ja Waldemar tekee saman:P7195082.jpg

Kaunis kiitos vieraanvaraisuudesta, leppoisasta tunnelmasta ja mukavista keskusteluista Arjalle, Jukalle, Iirikselle ja Ikkulle. Tässä tämä ystäväpiiri:

P7195093.JPG