Yritin puoli kuuden hippeissä, josko saisin jotain liikettä aikaiseksi, mutta kun se ei tehonnut, vedin vielä pari tuntia lonkkaa itekin. Sitten tapahtui Epäoikeudenmukaisuus. En saanut ruokaa, vaikka oli aamu ja olen sentään tottunut pupeltamaan aamuisin raksuja ja juomaan piimää. Vedettiin vaan rytkyt päälle ja mentiin metsään. Kammottavan nälän riivaamana olin riippuvainen mamman nakinpalapussista ja jouduin keskeyttämään mahtavan metsästyksen saadakseni välillä vähän suolaista! Se ei ollut reilua, mutta jotain on tehtävä henkensä pitimiksi. Tässä tapauksessa sain siis rampata mamman luona vähän väliä ja jättää ne ihqut hajujäljet. Grrr.

Tilanne parani kun mentiin mummolaan, sieltä irtosi heti keksejä ja kinkkua, kuten aina. Mummilla on muka nälkä, vaikka se ihan mun takia hakee syötävää kaapsita - näen tän jutun läpi! Jukka-eno oli siellä ja hyppäsin sen syliin. Taisi olla iso mies aika tyytyväinen, kun näytin sille erikoisparsonraukkautta. Mentiin sitten rantaan koko sakki paitsi mummo. Pääsin uimaan ja tässä mä uin:

1683019.jpg

Ja tässä mä oon rantsulla:

1683020.jpg

Paluumatkalla tuli taas Riemu, enkä voinut sille yhtään mitään! Oli pakko juosta polkua hirveetä vauhtia edestakaisin. On se ihmeellistä, vaikka miten yrittää jarruttaa, niin jalat vaan vie. Mamma sano, että järki jäi järveen. Järki?

1683024.jpg

Olin aika märkä ja vähän väsy, kun pääsimme takaisin mummolaan. Ja taas tuli kinkkuu! On se vaan hyvä, että koiralla on mummo.