Me oltiin tänään mummolassa. Ulkona oli tosi hämärää ja synkkää, mutta meillä oli kynttelit päällä; onks se päällä kun ne palaa? Onhan valotkin päällä, eiks vaan? No, kynttelit oli siis päällä ja mä kattelin ikkunasta ja mietin sitä sun tätä. Mulla on muuten ihan oma tuoli siellä mummolan keittiössä, siinä ei koskaan istu ketään muuta kuin mä. Mummo ajaa pois muut, se on luvannut!

2103190.jpg

Ihan vähän mä mietin, että mun uus panta on samanvärinen kuin mumskun pöytäliina; paljon enemmän mä kuiteskin mietin sitä, että ulkona hämärästä huolimatta on ovaria eiku oravia linturavinteleissa, joita siel on tosi paljon. Mun Jukka-eno niinku on se ravintoloitsija ja pitää huolta niistä ruokajutuista, jotta että mulla ja mummolla on sitten kateltavaa. Mummo ei ihme kyllä tuu yhtään vauhkoks, vaiks siellä on niitä ovaria. Se vaan nauro mullekin, kun mulla vähän palo päre siinä niitä kattellessa.

2103192.jpg

Sit ku mä  oon vanha parson enkä jaksa juosta ulkona enää sillee, mä toivoisin että mulla olis kans tommonen tauluteleviisio, mistä näkyy luonto-ohjelmaa koko päivän!