Mami ehdotti, että laitan otsikon myös englanniks, mutten mä suostunu. Ihan tyhmää, jos ei sit kirjotakaan enkkuu. Enkä muutenkaa tajunnu, mitä se siinä vielä nauraa käkätti.

Mamma on muutenkin tohkeissaan, kun papsukka on tulossa kotiin kait aika pian. Taas se jyysti tota hiakkatietä rikkaruohoista ihan ku ne raukat ois tehneet jotain pahaa muuta kuin täyttäneet tehtävänsä luonnon kiartokoulussa. Mä veikkaan, et se teki sen siks, että sen tsinniat tulee nätisti esiin. Se on niistä leuhka ja kaataa ties mitä litkuja niitten juureen.

P7235164.JPG

Tsinnia (oppineitten kukka), Zinnia elegans

Vois olla pare, kun kasvattais vaan ahkeraliisaa. Jos vaikka jotain tarttuis.

Tänä aamuna muuten mamma nappas Waldon ja syöksy autoon joku kori kädessään, joka haisi hyvälle. Eivät kertoneet jälkeenpäinkään, missä olivat, mutta takaisin tullessa niitten mukana oli viltti, josta tiesi ainaski, ketä ovat tavanneet. Se viltti oli ihan selvästi muumitalosta.  Että semmonen juttu. Vielä mä sen selvitän. Onneks niillä oli kummiski kiva pallo mukana. Semmonen nystyräjuttu. Mä tykkäsin siitä hirveesti, mut Waldo väitti saaneensa sen Muumijengiltä lahjaks. Hmm, uskoisko tota? Alakuvassa mä oon sen pallon kanssa ja siitä alko melkoset vaikeudet.

P7235112.jpg

Waldo tykkäs, että boltsi kuuluu sille. Mami ei puuttunut peliin, kun se askarteli jotain ihan posket hehkuen. Tennispallon kanssa se jotain tunaroi ja oli niin innoissaan.

Alla se Vaikeus käy mun kimppuuni. Eikä luovuta, ei sitte millään. Mulla nousi nyt korvat pystyyn. Niinku aina muistutan, se on sama ilmiö kuin jos ihmisellä tukka nousee pystyyn.

P7235122.JPG

Waltsukka kävi väkivaltaseks, ja päätti repii mua kaulanahasta niin kauan, että ärähdän, jolloin sen tarvii vaan olla nopee ja ottaa se pallo maasta.

P7235129.jpg

Tarkotus ei ollu luavuttaa, mutta toisin kävi. Ei silti, ei Waldo sitä boltsii saanu, kun mä voin ärähtää ja olla silti nopeempi kuin se. Mut kattokaa nyt, onks toi muka reiluu? Noo, eihän me mikään reilukerho kyl ollakaan. En oo ikänä väittäny.

P7235121.jpg

Sit tuli kauhee Kuddelmuddel eli sekasotku vai mikä se nyt on.

P7235138.jpg

Lopuks mä pyysin armoo. Leikisti siis. Eihän mun tarttis ku irvistää, niin Waldo vetää asennon ja tassun lippaan. Ai niin, ei vedäkään, kun sillä ei oo lippaa.

P7235139.JPG

Tä katos ei mikään huanohermosten juttu, mutta sit mä käytin hyväkseni sitä, että oon saletisti nopeempi. Vielä.

P7235143.jpg

Juku, me oltiin poikki ton palloshow'n jälkeen! Ja sit kirkastu, mitä se mami oli askarrellu! Se teki meille Swing Ballin! Haha - arvatkaa kiinnostiks meitä se. No ei todellakaan. Se on vaan ihan eri juttu siellä Pyhäjärvellä. Tää on halpa kopio. Pelatkoon ite sillä, rassukka. Tässä se viritys on.

P7235165.jpg

Ei naureta niin, että se kuulee, eihän!