Jos joku olis kertonu mulle, että mun emäntä neuloo, ompelee tai parsii jotain, olisin nauranu itteni ihan kipeeks. Sillähän on peukut niin keskellä kämmentä, ettei se voi ikänä taputtaa käsiäänkään, kun ei siitä mitään tule! Noo, tässä päivänä muutamana alko puikot kilistä ja kolista. En aavistanut vielä mitään pahaa, kunhan vähän ihmettelin. Huolestuin vasta, kun mittanauha ilmesty kehiin ja mua mittailtiin ja taas kytsättiin sitä tekelettä, joka niistä puikoista synty. Voi jestan poo, sehän neuloo mulle jotain hynttyitä. Pistin silmät kii ja pinnistin, että pohjavillaturkkini kasvais nopeesti. Vähän se kai autto, muttei paljoo. Sitten alko syntyy tuloksii - voi jukra, että mä olin paniikissa. Nuttu oli muuten oikeen hieno, mutten saanu liikuteltuu etutassujani ollenkaan, sen verran se päisti niistä rei'istä, joista tassut menee sisään tai paremminkin tulee ulos! Sitten vaan istuin ja toivoin painajaisen päättymistä.

2096371.jpg

Luulin siinä lapsellisuuttani, että nuttu lentää villakoiranpyydykseksi siivouskaappiin, mutta arvioin emäntäni sinnikkyyden täysin pieleen! Se purki koko kakan niihin reikiin asti ja aloitti uudestaan kilkuttaan niitä puikkoja. Disaini oli kuulemma kypsynyt väärintekovaiheessa. Voisko joku puhuu sille järkee?

Mä jatkan vähän tätä juttuu nyt, kun on tullut syötyy ja käytyy vähän ulkona ilman mitään neuleita. Ei ollut kylmä ja vaikka hampaat kalisis, en myöntäis. Mulla on kohtalotoverikin, se mun koulukaveri Gösta, johon keväällä vähän niinku ihastuin. Sille oli ostettu - siis mun mielestä kyllä tosi siisti rotsi - mut Gösta oli luullu sitä ekaks kai joksikin vitsiks. Jos mulla olis tommonen Gösta -mallinen, niin en marisis, mutta että villasukka koiran päällä! Täs on pari kuvaa Göstasta rotseineen. Siinä oli käyny niin, että Gösta mami olis ehtiny hakee vaiks kymmenen kameraa kuvaamista varten, kun Iso-G ei liikahtanutkaan silkasta järkytyksestä. Mä olisin ehkä vielä villasukassa liikkunutkin - ainaskin pakoon, mutta kun etutassuilla ei ollu tilaa liikkua. Voi voi!

2096700.jpg

2096710.jpg

G -kuvat Mira Aalto