VESIMIES 20.1. - 19.2.

Joku vihjaa, muttei sano asioita suoraan. Se voi tuntua epäoikeudenmukaiselta. Kannattaa kysyä, missä on asian pihvi.

Tää on niin tätä! Onneks on nää iltalehtien horoskoopit; niiden avulla meikäläinen pääsee sentään vähän jyvälle siitä, mitä tapahtuu. Olen jo kohta yli vuoden kuunnellut vihjailuja (kaksjalkaset kutsuu niitä vihjesanoiksi). Esimerkiks mulle vihjaillaan, että jos istun, saan pihviä. Sitä varmaan toi mun tämänpäiväínen horoskooppikin tarkottaa. Nyt odottelen, että mammara pääsee töistä ja alkaa taas vihjaileen. Sitten mä syön sen pihvin ja funtsin tätä asiaa enemmänkin.

Mulle on kerrottu, että ennenvanhaan ei koirille vihjailtu, niitä käskettiin. Siis on sekin törkeetä, jos kohta on vihjailukin rumaa! Ennenvanhaan koiralle karjaistiin "istu!" ja sen oli pakko istuu eikä pihvistä ollut tietookaan. Jos vähänkin jäi fundeeraan, että istuisko vai ei, niin takapuolesta painettiin alas ja kaulan alta kiskottiin ylös. Sitten oli pakko niinku istuu.

Taitaa sittenkin olla kivempi olla nykykoira kuin ennenvanhaankoira. Koetan kestää ne vihjailut. Tossa kuvassa mä olen aika pentu, vaiks mulla onkin rintsikat. Mulle on siinä juur vihjailtu.

1715712.jpg